08 December 2011

Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia




assalamualaikum !!! korang thu x nie logo apew ? nie larh logo rasmi PERTUBUHAN SILAT SENI GAYONG MALAYSIA (PSSGM) , kalo korg nk thu setiap ary jumaat n sbtu ! aku join silat nie larh ! silat nie mmg best extreme giler !!! penat , sakit , bengkak , lebam , terseliuh , berdarah smua tu dh jdy kebiasaan dh bg aku kalo join bende2 nie . Silat nie mmg dh lme dh , bpak aku ckp silat nie ditubuhkn sblum merdeka lagy sng citew larh time gmbar hitam putih lagy ! peeerrrggghhh !!! mmg lme larh ! tpy kalo gelanggang silat dkt tmpat aku nie , boleh dkatekn hampir 20 tahun dh ! sbb dry abg sulung aku kecik lagy silat nie dh adew dh dkt flat sri melaka nie . mesty korang tertanye2 kn spew jurulatih dye ! kalo korg boleh fhm ayt aku nie mesty korg thu spew jurulatih dye . jurulatih dye larh hero keluarga kpd family aku iaitu my dad ! korg mesty x caye kn ! tpy btol apew yg aku ckp ! bpak aku adalah slah sorg drypada jurulatih2 yg terpilih utk melatih bdak2 dkt flat sri melaka yg mnew join silat nie . bkan stakat bdak2 dary sini jew yg join , tpy bdak2 sri sabah , sri johor , sri pulau pinang , sri penara n bdak2 dry luar kwasan dry sini pown adew smate2 nk join silat nie . bile dh mahir dlm bidang persilatan nie . kitew org smua akan menjalani ujian utk kenaikan bengkung kalo layak jady mcm aku nie .
trima bengkong awan putih . time nie mmg bgge giler larh sbb lulus ujian !
sbnarnyer cter psal silat aku nie mmg pnjg ! aku nk citew psal mandi minyak , persembhan pentas kosong , lompat atas kaca , bengkok besi , persembhan parang , persembhan simbad . hmm sng citew korg tgok gmbar larh k =) hmm xnk pnjg2 citew . kalo nk join korg bleh berhubung dgn aku sbb gelanggang tu pown blakang rumah aku jew dkt sri melaka nie haaaa !!! ok !
Mahaguru Silat Gayong ---> Allahyarham Dato' Meor  Abdul Rahman
Persembhan-->pentas kosong , nmpk mcm belakon tpy x ! skit tu !
Back flip ->mcm x caye jew kn aku bleh back flip . HAHA ! mmg btol pown ! bende nie kalo x practise dye xkn menjady kn !
Lompatan--> nie gmbar time lompat atas kaca ! dgn izin allah dye nie selamat xdew cedera apew2 pown !
persembhan-->pentas parang kalo tgok video dorg maen x smpai satu minit pown ! tpy mmg gempak ! bunuh jew !
Langkah-->pasang kuda2 larh ! cantekkn kuda2 aku !
ok skrang nie ! aku nk tunjuk video plak kt korg ok ! video aku maen simbad n video persembhan parang yg aku ckpkn tdy =)
 video nie antara persembahan aku dgn kwan aku arep rimau ! ganas ! seram ! HAHA !                                    
persembhan parang yg amat dasyat dan pantas ! digelar upin & ipin 

ok that all for to day ! ok thanks bcew ! =)

No comments:

Post a Comment